Повернутися до звичайного режиму

«Знедолена природою дитина не повинна знати, що у неї слабкий розум, слабкі сили. Виховання такої дитини має бути у сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим» В. О. Сухомлинський

З досвіду роботи ( padlet)

Як говорити дітям про інклюзію

/Files/images/nklyuzya/інклю.jpg

Інвалідність та захист дітей. Відео UNICEF

Disability and Child Protection | UNICEF

Інклюзивна освіта: Крок за кроком

Відбувся обласний семінар учителів закладів загальної середньої освіти, які навчають учнів з особливими освітніми потребами

/Files/images/nklyuzya/IMG-4dd39bf2392bb22a7e37589c62835898-V.jpg

/Files/images/nklyuzya/IMG-6c6f67bc16bc76d7be2f478f392dea29-V.jpg

28 лютого на базі Войнівської ЗШ І-ІІІ ступенів відбувся обласний семінар учителів закладів загальної середньої освіти, які навчають учнів з особливими освітніми потребами з проблеми: «Формування і розвиток ключових компетентностей учнів з особливими освітніми потребами», на чолі з Червонець Інною Володимирівною – завідувачем науково-методичної лабораторії з інклюзивного та інтегрованого навчання та Коваленко Ольгою Валеріївною – завідувачем РПМПК.

Директор школи Покотило Світлана Валеріївна розповіла про впровадження інклюзивної освіти у Войнівській ЗШ, особливу увагу звернула на підтримку відділу освіти Олександрійської РДА та Олександрійської районної державної адміністрації щодо оснащення кабінетів для корекційно-розвиткових занять мультимедійним обладнанням, науково-методичною літературою та роздатковим матеріалом для дітей з ООП.

Заступник директора з НВР Павліщева Анна Станіславівна провела цікавий та змістовний майстер-клас для колег "Створення якісного інклюзивного середовища у загальноосвітньому закладі", поділилася досвідом роботи щодо організації інклюзивного навчання, ознайомила присутніх із планами на майбутнє та наголосила на тому, що задача педагогічних колективів створювати якісне інклюзивне освітнє середовище, бо це є пріоритетом Нової української школи.

Учасники семінару відвідали уроки читання у 2-му та 4-му інклюзивних класах (уроки проводили вчителі початкових класів Ковпак З.І. та Лапко Л.О. й асистенти вчителів Пузанкова М.О. та Рисухіна О.В.) та мали змогу побачити, як співпрацюють асистенти учителів із вчителями протягом уроків. Педагоги поділилися досвідом роботи по використанню різного виду дидактичного матеріалу.

/Files/images/nklyuzya/IMG-66b97663d0e020587b66f7af8c786b37-V.jpg

Практичний психолог Нощенко К.М провела тренінг з учнями з особливими освітніми потребами "Творимо казку". Класний керівник 3-А класу Бабка С.В. показала тренінгове заняття із учнями "Ти - особливий".

Гості отримали задоволення від проведення семінару та щиро дякували його організаторам.

Відео корекційно-розвиткових занять

СТВОРЕННЯ ЯКІСНОГО ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА Є ПРІОРИТЕТОМ НУШ, - ЗАСТУПНИК МІНІСТРА ПАВЛО ХОБЗЕЙ

«Інклюзивна освіта у загальноосвітній школі: досягнення та виклики».

Що ми зробили за період впровадження, чого досягли, які проблеми виникли і які перспективи та плани на майбутнє.

Кожна дитина, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення , має право на одержання освіти, якість якої не різниться від якості освіти здорових дітей. Звісно, на сьогодні ми ще маємо спеціалізовані інтернатні навчальні заклади, де діти з особливими освітніми потребами можуть здобувати освіту, проте , працюючи в сільській школі, хочу сказати, що більшість батьків не хочуть віддавати своїх дітей в ці установи, вони хочуть, щоб їхні дітки проживали вдома, навчалися у загальноосвітній школі, яка є поруч із домівкою і не були відірвані від батьків та суспільства.

Для Європи інклюзивна освіта — буденна справа. Там інтеграція дітей інвалідів до життя звичайних дітей починається з ранніх років. В Україні навчання дітей з обмеженими мож¬ливостями частіше проходить в інтернатах закри¬того типу, проте інклюзія дає таким дітям шанс на повноцінне життя.

Діти, які інтегровані, соціалізовані ще зі школі, а в ідеалі ще з дитячого садка, коли вони пройшли з іншими дітьми цей шлях, навіть конкурентний, і отримали навички самостійного життя, незалежного життя, вони можуть отрима¬ти і професію, і роботу, й бути як звичайні люди.

В основі інклюзивної освіти лежить принцип гуманного, рівноправного ставлення до всіх учасників навчального процесу, виключається будь-яка форма дискримінації, створюються належні умови для дітей з особливими освітніми потребами та застосовується індивідуальний підхід з боку вчителів, асистентів вчителів, соціального педагога, медичного працівника, шкільного психолога, логопеда.

Ми бачимо переваги такої форми навчання для учнів,бо перебування у класі зі здо¬ровими однолітками дає змогу дитині з вадами розвивати відповідні комунікативні та соціальні навички. Звична соціальна взаємодія сприяє встановленню дружніх, позитивних соціальних стосунків. Крім того, в інтелектуальній сфері спостерігається покращення концентрації ува¬ги, пам'яті, посилення мотивації до навчан¬ня. Набувається успішний досвід перебування в освітньому середовищі, оволодіння вміннями, необхідними для активного самостійного життя в суспільстві. Спільне перебування корисне і для дітей без вад. Вони починають розуміти, з якими труднощами стикаються інваліди, стають чутли¬вими до потреб інших, толерантніше сприймають людські відмінності.

Піклування про дітей-інвалідів є складною справою навіть в ідеальних умовах і потребує від сім'ї значних зусиль. Коли ж дитина починає відвідувати звичайний клас, бать¬ки бачать, що їхній син чи донька не такі ізольовані від навколишнього світу, і відчувають полегшен¬ня. Родина отримує підтримку інших батьків, налагоджуються дружні стосунки. Стурбованість майбутнім своєї дитини стає не такою болючою, батьки бачать можливості адаптації в суспільстві.

Діти з вадами залучені до звичайного життя, стають повноцінними чле¬нами суспільства і часто вже не просто не потре¬бують підтримки громади, а й навпаки, роблять свій внесок у загальну справу.

Те, що дитина з особливими потребами, котра вчиться зі «звичайними» дітьми, розвивається значно швидше ніж та, котра відвідує спеціалізовану школу, вже ніхто не піддає сумнівам.

Усі ми хочемо бачити дітей розумними, сильними, здоровими. Та статистика стану здоров’я школярів сьогодні, на жаль, досить невтішна. Кількість здорових дітей в Україні постійно зменшується. Підвищення рівня захворюваності призводить до зростання кількості дітей-інвалідів.

І діти нашої школи-не виключення. У 2011 році, коли ми почали впроваджувати інклюзивну освіту - була 1 дитина, у 2016 - 5 учнів, а в 2017 році - 12 учнів, а це становить 6%.

Не буду говорити, що впроваджувати інклюзію було легко – дуже важко, адже роз’яснювальної роботи, методичної літератури майже не було. Але ми вчилися…

З дітьми із затримкою психічного розвитку вчителі працювати навчилась – в двох учнів нашої школи зняли діагноз ЗПР. Випускниця Рубан Єлизавета була першою дитиною, яка навчалася на інклюзивній формі навчання – закінчила в цьому році школу і продовжує здобувати освіту в Олександрійському ліцеї. Вона позбулася тавра «особлива», і навіть стала переможницею обласного конкурсу « Новорічний сувенір».

Що ми зробили? Щоб допомогти зберегти фізичне, психічне та соціальне здоров’я дітей, а саме: стимулювати сенсорну та рухову активність, розвивати зорово-моторну координацію дітей, створювати позитивний емоційний фон, допомагати подолати порушення в емоційно-вольовій сфері, розширювати кругозір і просторові уявлення, коректувати зорові відчуття, тренувати пам'ять, увагу, інтелект - у школі створено сенсорну кімнату власними силами ще у 2013 році. Після занять у такій кімнаті у дітей відмічається поліпшення когнітивного розвитку, загальної і дрібної моторики, просторових уявлень, вольової мотивації, покращення емоційно-вольової сфери, зникає агресивність.

Для реалізації прав осіб з інвалідністю без дискримінацій на підставі рівних можливостей, у 2017 році, нам виділили цільові видатки у сумі 13800 грн. на додаткові послуги для учнів з особливими потребами інклюзивних класів.

Хочеться зауважити, що ми налагоджуємо співпрацю зі школою у Великій Британії в м.Мілтон –Кінс, так у нас є можливість спілкуватися із вчителем, яка зараз працює в цій школі, вихідцем із Олександрії Кіровоградської обл., і вже у жовтні місяці заплановано провести міст між колегами по обміну досвідом. Нам важливо на практиці побачити, як інклюзивна освіта діє в Великій Британії.

Також зроблено перший крок у створенні громадської організації для підтримки, надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами та їх батькам , чи особам, що їх замінюють « Протягни руку допомоги» і вже з вересня 2017 року організація буде повноцінно працювати.

Успішна інклюзія неможлива без спеціального дефектологічного супроводу. Тому однією з нагальних проблем є кадрове забезпечення закладу. З вересня місяця до штатного розпису введено посаду логопеда дефектолога. Добудовано спеціальну кімнату для занять.

Робота всіх фахівців навчального закладу ( соціального педагога , практичного психолога, асистента вчителя, логопеда)спрямовується на досягнення головної мети – підготовка дитини до самостійного життя. При цьому значну увагу сконцентровують на тому, щоб допомога і підтримка у процесі навчання не перевищувала необхідну, інакше дитина стане занадто залежною від цієї підтримки.

Однак, прийняття відповідальності за навчання учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі не означає працювати сам на сам, беручи на себе усю відповідальність. Насамперед це означає бути членом команди, співпрацювати з колегами, бути порадником та партнером у батьків.

Можна довго говорити про позитивні моменти впровадження інклюзивного навчання, але, як у практиків у нас виникає багато проблем:

По-перше, не завжди батьки здорових дітей одразу сприймають позитивно, що їхня здорова дитина буде навчатися з хворою;

По-друге, не всі батьки дітей з особливими освітніми потребами співпрацюють із вчителями і вважають, що лише школа повинна навчити, і це свідчить про те, що з батьками, можливо, треба проводити навчання на державному рівні, бо участь батьків та родини у навчально-реабілітаційному процесі обов’язкова та є необхідною умовою ефективності навчання і реабілітації дитини з особливими потребами.

По-третє, не вистачає кваліфікованих фахівців;

У Кіровоградській області немає жодного спеціалізованого магазину, де б можна було б придбати спеціальну літературу, навчальні та методичні посібники, роздатковий та наочний матеріал, картки для корекційно- розвиткових занять. Немає спеціальних підручників для дітей.

Проте ми надіємося на підтримку, розуміння і допомогу. Ми розуміємо, що це дуже тривала, клопітка, системна робота, але без цього у нас не буде співпраці, взаєморозуміння, формування нового світогляду, а, найголовніше нe буде належних результатів щодо освіти, реабілітації та інтеграції в соціум дітей з інвалідністю та дітей з особливими потребами в цілому. І ми готові подолати всі труднощі. Ми впевнені, що наші зусилля не будуть марними

/Files/images/nklyuzya/ZsX-zdCaNNw.jpg/Files/images/nklyuzya/uVwOwlzya-o.jpg

/Files/images/nklyuzya/20171117_095113.jpg

/Files/images/nklyuzya/AgLI-j1yvQY.jpg

/Files/images/nklyuzya/IMG_20171020_105213.jpg

/Files/images/nklyuzya/20171117_094942.jpg

/Files/images/nklyuzya/20171117_095222.jpg

План роботи творчої групи інклюзивного навчання на 2018 – 2019 н.р.

Проблемна тема творчої групи: «Формування системи педагогічної підтримки дітей в умовах інклюзивного навчання».

Метою творчої групи є: орієнтація на задоволення особливих освітніх потреб дітей з особливими освітніми потребами.

Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання таких завдань:

  • Використання досвіду корекційної педагогіки;
  • Формування нового погляду на освіту й місце людини в соціумі;
  • Зробити освіту більш доступною, рівною для дітей з обмеженими можливостями;
  • Забезпечити кожну дитину правом на задоволення освітніх потреб;
  • Популяризація передових технологій корекційно-розвиткової роботи;
  • Повноцінна участь дітей з особливими освітніми потребами у житті школи та учнівського колективу;
  • Виробляти власні позиції щодо ефективності навчальних технологій;
  • Розкрити нову стратегію і тактику психолого-педагогічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами.
Кiлькiсть переглядiв: 12270

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.