Збірка казок
Екософія мислення за В. О. Сухомлинським та досвід її втілення у Войнівській загальноосвітній школі.
Немає ніякого сенсу дискутувати сьогодні щодо педагогічної величі автора книги «Серце віддаю дітям». Він – епоха в українській педагогіці. Кожна книга Сухомлинського – це певний етап формування концепції виховання особистості учня.
Хотілося б сьогодні звернути увагу на одну із сторін парадигми виховної роботи В.О. Сухомлинського – формування екософічного мислення учнів, виховання любові до рідної природи, а точніше виховання всіх людських рис характеру, чеснот через дбайливе ставлення до довкілля. До речі, педагог ще тоді застерігав – недбайливе ставлення до природи призведе до того, що чекати милості від неї не доведеться. У чому ми сьогодні переконуємося мало не щодня (землетруси, паводки, сніг улітку, буревії, смерчі).
Майже в усіх творах В.О. Сухомлинського дбайливе ставлення до природи – це настанова до реалізації. У «Листах до сина»: «Улітку, як приїдеш, підемо слухати музику природи: музику сонячного дня, музику вечірньої зорі, музику сумного листопада…»
Навіть оформлення книги відповідає екософічності думки автора. А в праці «Серце віддаю дітям» він із перших до останніх сторінок практикує мудру думку про реалізацію концепції екософічного мислення у виховній роботі з учнями школи молодших та середніх класів.
В нашій школі педагогічний колектив приділяє велику увагу екологічному вихованню учнів, прививає любов до природи, виховує бережливе ставлення до всього живого. Вчителі проводять екскурсії в природу, уроки серед природи (біології, природознавства, географії, літератури, образотворчого мистецтва). Дані уроки мають велике пізнавальне значення, оскільки дають можливість учням ознайомитися з тваринним та рослинним світом; вивчати природні явища, вести спостереження за навколишнім світом, спілкуватися з природою, розуміти її.
Формування екософічного мислення учнів стало ще більш актуальним. Під керівництвом вчителя біології Михайленко А.Г. в школі створено екологічний клуб «Екос», який об’єднує 30 різновікових учнів школи. Учасники клубу є організаторами акцій екологічного спрямування «Годівничка», «Збережемо зелень і блакить», «До чистих джерел», «Паросток майбутнього», фестивалю – конкурсу «Міні – садочок».
Особлива увага приділяється вивченню флори і фауни села Войнівка. Організовано екскурсії на теми:
- «Вивчення біоценозу місцевої річки»;
- «Екосистема соснового лісу»;
- «Екосистема степу»;
- «Велика та мала скеля села Аліївка»;
- «Лікарські рослини села Войнівки».
Учні школи окультурюють шкільне подвіря – створено клумби, висаджено квіти, кущі, дерева. Протягом весняно – осіннього періоду ведеться постійний догляд за рослинами. В школі створено галерею кімнатних рослин, яка поповнюється кожен рік.
В закладі проводяться позакласні заходи екологічного виховання:
- Виховні години;
- Брейн – ринги;
- Виставки творів, віршів;
- Конкурси малюнків;
- Круглі столи;
- Фотовиставки «Моє село», «Мій рідний край».
За проведену роботу школа отримала грамоти та дипломи.
Ми з колегами бачимо, як у професійному формуванні екософічного мислення учнів змінюється їхня ментальність, зростає вихованість, формується здорова особистість.
Радимо постійно звертатися до творчості великого майстра педагогіки
В.О.Сухомлинського, щоб кожен раз отримати нову хвилю натхнення.
Коментарi