Збірка казок

Екософія мислення за В. О. Сухомлинським та досвід її втілення у Войнівській загальноосвітній школі.

Немає ніякого сенсу дискутувати сьогодні щодо педагогічної величі автора книги «Серце віддаю дітям». Він – епоха в українській педагогіці. Кожна книга Сухомлинського – це певний етап формування концепції виховання особистості учня.

Хотілося б сьогодні звернути увагу на одну із сторін парадигми виховної роботи В.О. Сухомлинського – формування екософічного мислення учнів, виховання любові до рідної природи, а точніше виховання всіх людських рис характеру, чеснот через дбайливе ставлення до довкілля. До речі, педагог ще тоді застерігав – недбайливе ставлення до природи призведе до того, що чекати милості від неї не доведеться. У чому ми сьогодні переконуємося мало не щодня (землетруси, паводки, сніг улітку, буревії, смерчі).

Майже в усіх творах В.О. Сухомлинського дбайливе ставлення до природи – це настанова до реалізації. У «Листах до сина»: «Улітку, як приїдеш, підемо слухати музику природи: музику сонячного дня, музику вечірньої зорі, музику сумного листопада…»

Навіть оформлення книги відповідає екософічності думки автора. А в праці «Серце віддаю дітям» він із перших до останніх сторінок практикує мудру думку про реалізацію концепції екософічного мислення у виховній роботі з учнями школи молодших та середніх класів.

В нашій школі педагогічний колектив приділяє велику увагу екологічному вихованню учнів, прививає любов до природи, виховує бережливе ставлення до всього живого. Вчителі проводять екскурсії в природу, уроки серед природи (біології, природознавства, географії, літератури, образотворчого мистецтва). Дані уроки мають велике пізнавальне значення, оскільки дають можливість учням ознайомитися з тваринним та рослинним світом; вивчати природні явища, вести спостереження за навколишнім світом, спілкуватися з природою, розуміти її.

Формування екософічного мислення учнів стало ще більш актуальним. Під керівництвом вчителя біології Михайленко А.Г. в школі створено екологічний клуб «Екос», який об’єднує 30 різновікових учнів школи. Учасники клубу є організаторами акцій екологічного спрямування «Годівничка», «Збережемо зелень і блакить», «До чистих джерел», «Паросток майбутнього», фестивалю – конкурсу «Міні – садочок».

Особлива увага приділяється вивченню флори і фауни села Войнівка. Організовано екскурсії на теми:

- «Вивчення біоценозу місцевої річки»;

- «Екосистема соснового лісу»;

- «Екосистема степу»;

- «Велика та мала скеля села Аліївка»;

- «Лікарські рослини села Войнівки».

Учні школи окультурюють шкільне подвіря – створено клумби, висаджено квіти, кущі, дерева. Протягом весняно – осіннього періоду ведеться постійний догляд за рослинами. В школі створено галерею кімнатних рослин, яка поповнюється кожен рік.

В закладі проводяться позакласні заходи екологічного виховання:

- Виховні години;

- Брейн – ринги;

- Виставки творів, віршів;

- Конкурси малюнків;

- Круглі столи;

- Фотовиставки «Моє село», «Мій рідний край».

За проведену роботу школа отримала грамоти та дипломи.

Ми з колегами бачимо, як у професійному формуванні екософічного мислення учнів змінюється їхня ментальність, зростає вихованість, формується здорова особистість.

Радимо постійно звертатися до творчості великого майстра педагогіки

В.О.Сухомлинського, щоб кожен раз отримати нову хвилю натхнення.

Кiлькiсть переглядiв: 623

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.